HomeroomFI
Ostoskori

Yleiset ehdot

Yleistä

Me, jotka vastaamme sivustosta www.homeroom.fi, olemme osa Ellos Groupia, Y-tunnus 1442131-6, 501 86 Borås, Ruotsi. Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Homeroomiin.

Voidaksesi rekisteröityä tai ostaa sivustolta tuotteen/tuotteita, tulee sinun olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla valikoimastamme tuotteen/tuotteitamme, rekisteröitymällä tai käyttämällä joitakin sivustomme palveluja ja/tai mobiiliapplikaatioitamme.

Meillä on oikeus yksipuolisesti muuttaa Yleisiä ehtoja, ja mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän päästä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

Yhteystiedot

Puhelin: 09 85621177
Aukioloajat: arkisin 9.00-17.30
Osoite: Ellos Group, 50186 BORÅS, Ruotsi
Y-tunnus: 1442131-6
Sähköpostiosoite: customerservice@homeroom.fi

Hinnat & kulut

Vain meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla. Koska erilaiset näytöt ja yksilölliset näyttö-asetukset vaikuttavat värintoistoon, emme voi taata tuotteiden värisävyjen vastaavan niitä tuotekuvia, jotka kuluttajana näet sivustollamme. Emme vastaa painovirheistä tuote- tai hintatiedoissa.

Toimituskulut

Toimituskulut lasketaan jokaista pakettia kohden, perustuen paketin painoon. Alle kahden kilon lähetys on mahdollista noutaa noutopisteestä, mutta sen saa tilata myös kotiinkuljetuksella. Yli kahden kilon paketit saapuvat aina kotiinkuljetuksella. Toimituskulut sisältävät tuotteiden keräyksen, lastauksen, kuljetuksen, rahtiasiakirjat ja kuitin.

0-2 kg 0,00 € toimitettuna noutopisteeseen

Normaali kotiinkuljetus (tontin rajalle) päiväsaikaan.
Toimituskulut perustuvat painoon ja lasketaan jokaista pakettia kohden.
0-2 kg 9,90 €
2-5 kg 9,90 €
5-10 kg 19,90 €
10-19 kg 19,90 €
19-35 kg 19,90 €
35-50 kg 29,90 €
Yli 50 kg 49,90 €

Kotiinkuljetuksen lisäpalvelut (toimituskulujen lisäksi)

Kotiinkuljetus, sisäänkannolla 49,00 €
Kotiinkuljetus sisäänkannolla ja pakkausmateriaalien poisvienti 69,00 €

Mahdolliset lisäkustannukset
Normaalipaketin palautusmaksu  4,50 €
Kotiinkuljetustuotteiden palautusmaksu (nouto päiväsaikaan)   24,00 €
Noutamaton paketti, jos asiakas ei ole peruuttanut lähetystä 14 päivän sisällä tilauksen saapumisilmoituksesta    19,90 €

Lisätietoa palveluista löydät Toimitustavat-otsikon alta.

Toimitustavat

Tilaus voidaan jakaa useampaan lähetykseen, koska tuotteet saattavat lähteä eri varastoilta. Toimitamme tilauksen siihen osoitteeseen, jonka olet rekisteröinyt homeroom.fi sivustolle. Yli kahden kilon toimitukset toimitetaan aina kotiinkuljetukella (ei sisäänkantoa), päiväsaikaan klo 8-17. Tavarantoimittaja ottaa yhteyttä ennen tilauksen toimitusta. Kotiinkuljetus edellyttää, että asut ajokuntoisen tien varrella.

Alle 2 kg painaville tuotteille voit valita toimituspaikaksi lähimmän noutopisteesi tai kotiinkuljetuksen. Kassalla näkyy mahdolliset toimitusvaihtoehdot kyseessä olevaan osoitteeseen ja toimitustapavalinta ja mahdolliset lisäpalvelut tulee valita ennen oston vahvistamista.

Yksityiskohtaiset tiedot toimitustavasta, toimitusajasta, hinnoista jne. löydät linkistä Toimitustiedot Osto voidaan peruuttaa, mikäli toimitus on myöhästynyt merkittävästi.

Maksutavat

Tarjoamme Elpyn kanssa mahdollisuuden ostaa meiltä laskulla ja osamaksulla. Elpy on Ellos AB:n tuotemerkki ja maksuratkaisujen tarjoaja. Elpy toimii yhteistyössä Resurs Bankin kanssa, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Elpyn kautta suoritetut maksut antavat sinulle asiakkaana suuremman vapauden päättää milloin ja miten haluat maksaa ostamasi tuotteet. Käsittelet maksujasi helposti osoitteessa elpy.com.

Meiltä ostaessasi voit valita neljästä maksutavasta, katso lisätietoja alta:

Maksa myöhemmin – 14-päivän lasku

Saa tuotteet ensin kotiin. Maksa myöhemmin. 14-päivän laskulla ostaminen on helppoa, etkä maksa laskutusmaksua. Ostoksesi jälkeen saat useita maksuvaihtoehtoja ja voit myös esimerkiksi siirtää maksuaikaa tai jaksottaa maksut eriin.

Mikäli olet valinnut maksutavaksi 14-päivän laskun etkä halua maksaa ostoasi eräpäivänä, voit kirjautua sisään osoitteeseen elpy.com ja siirtää maksupäivän myöhemmäksi. Tee se kirjautumalla sivustolle ja klikkaamalla ”Maksuvaihtoehdot”. Voit itse valita haluatko siirtää eräpäivää 14 vai 30 päivää (lisämaksu). Sinulla on myös mahdollisuus siirtää ostosi osamaksutilille ja maksaa haluamasi summa vasta seuraavassa kuussa.

Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja 14-päivän laskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku

Kuukausilaskulla maksat kuun lopussa. Laskutuslisä 2,90 euroa/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja Kuukausilaskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa erissä – Osamaksutili

Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille. Todellinen vuosikorko on tällä hetkellä 29,91 % ja nimellinen vuosikorko 20,28 %. Käsittelymaksu 2,90 euroa/kk. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä täältä: Tilin ehdot.

Korttimaksu

Maksukortilla maksat kassalla osoitteessa www.homeroom.fi. Hyväksymme Pohjoismaissa myönnetyt Visa- ja MasterCard-maksukortit. Mahdollisen palautuksen yhteydessä rahat palautetaan käyttämällesi maksukortille. Suojaamme aina korttinumerosi, joten ostosten maksaminen on turvallista.

Luottotiedot

Ensimmäisen Elpy-maksusi yhteydessä teemme luottotietojen tarkistuksen maksukykysi arvioimiseksi. Yhteistyökumppanimme lähettää sinulle vahvistuksen luottotietojen tarkistuksen jälkeen. Tekemäämme luottotietojen tarkistusta ei rekisteröidä mihinkään virallisiin rekistereihin, eivätkä muut yritykset näe sitä. Tilauksen arvon ylittäessä aiemmin myönnetyn luottorajan voimme myöntää korkeamman luottorajan. Tarkistamme luottotiedot.

Palautus- ja peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla ostamaasi tuotetta. Mikäli et ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa tuotteen 30 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut sen. Jos haluat palauttaa tuotteen, on se tehtävä alkuperäisessä pakkauksessa mukana tulleen, täytetyn palautusilmoituksen/etiketin kera.

Normaalipaketin (paino <2kg) palautus on maksuton, mutta emme hyvitä lisäpalvelumaksuja, kuten pikatoimitus- tai kotiinkuljetusmaksua. Palauttaessasi kotiinkuljetustuotteen (suuret ja painavat paketit) veloitamme siitä 19,50 euroa, emmekä hyvitä pikatoimitus- tai kotiinkuljetusmaksua.

Palauttaessasi koko tilauksen tai osan tuotteista, maksamme takaisin palauttamasi tuotteen ostohinnan, mutta emme toimituskuluja tai palautusmaksua. Mikäli tuote on käsittelystäsi johtuen vaurioitunut ja sen arvo on alentunut, arvonalennus vähennetään loppusummasta.

Peruuttamisoikeus alkaa aikaisintaan siitä päivästä, jolloin olet vastaanottanut toimituksen.

Palautus- ja peruuttamisoikeus koskee lähes koko valikoimaamme. Palautus- ja peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu ohjeidesi mukaisesti. Kyseessä voi olla esimerkiksi sänky, joka on valmistettu tietystä kankaasta ja väristä juuri sinulle, tai erikoistilauksena valmistettu sängynpääty.

Tehdessäsi palautusta, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa myös siitä, että teet tarkistuksen, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Vastaamme palautuskuluista, mikäli tuote on väärä tai väärin toimitettu.

Mikäli sinulla on kysyttävää palautus- ja peruuttamisoikeudesta, ota yhteyttä meihin puhelimitse 09 85621177, tai sähköpostitse customerservice@homeroom.fi

Reklamaatio

Mikäli olet saanut viallisen tuotteen, ota yhteyttä meihin mahdollisimman pian puhelimitse 09 85621177 tai sähköpostitse customerservice@homeroom.fi. Huomioi, että sinun on ilmoitettava meille viasta kohtuullisen ajan kuluessa sen havaittuasi. Mikäli reklamoit kahden kuukauden sisällä vian huomattuasi, olet reklamoinut kohtuullisessa ajassa. Mikäli haluat palauttaa tuotteen oltuasi meihin yhteydessä, palauta tuote palautusilmoituksessa annettuun osoitteeseen. Katso lisää Näin teet palautuksen -otsikon alta. Vastaanotettuamme reklamoimasi tuotteen, selvitämme onko kyseessä virheellinen tuote. Mikäli tuote on virheellinen, korvaamme sen sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen sinulta. Palauttaessasi olet vastuussa kuljetusriskeistä. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä me vastaamme toimitus- ja muista kuluista reklamoidun tuotteen osalta. Summa palautetaan sille maksukortille, jolta maksu on veloitettu. Lasku/tilauserittely toimii takuutodistuksena.

Vaihto-oikeus

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, tee palautus yllä olevan ohjeen mukaan sekä uusi tilaus osoitteessa homeroom.fi. Emme palauta toimitus- ja palautuskuluja.

Tehdessäsi palautusta, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa myös siitä, että teet tarkistutksen, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Vastaamme palautuskuluista, mikäli tuote on väärä tai väärin toimitettu.

Noutamattomat paketit

Perimme niistä toimituksista, joita ei ole vastaanotettu tilatun kotiinkuljetuksen mukaisesti 19,90 euroa. Summa vastaa todellisia palautuskuluja, rahtikuluja sekä käsittelykuluja.

Näin teet palautuksen

Palautus on tehtävä 30 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta, alkuperäisessä pakkauksessa. Täytä mukana saapunut palautusilmoitus. Jos palautusilmoitus puuttuu, mene sivustolle homeroom.fi ja kirjaudu sisään Omat sivut/Tilaukseni. Täältä voit tulostaa palautusilmoituksen palautettavaa tuotetta/toimitusta varten.

Maksat vain palautuskulut, jotka riippuvat paketin koosta tai tuotteiden määrästä. Mikäli olemme lähettäneet väärän tuotteen, sinun ei tarvitse maksaa palautuskuluja.

Liitä palautusilmoitus mukaan palautuslähetykseen. Palauta tuote pakattuna alkuperäispakkaukseen. Liimaa palautusilmoituksessa oleva asiakaspalautusetiketti alkuperäisen osoite-etiketin päälle.

PostNordin toimittamat pienet lähetykset voit palauttaa Postnordin noutopisteeseen. Palauttaessasi Postin toimittamat tuotteet, ota yhteyttä meihin ja sovi noutoaika.

Tuotteen hinta palautetaan sille maksukortille, jolta maksu on veloitettu. Ostaessasi laskulla, palautus vähennetään laskun kokonaissummasta.

Riidanratkaisu

Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta http://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.

Väärinkäytökset

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tai perua tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta väärinkäytöstä sivustoamme kohtaan.

Force majeure

Meidät on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.

Homeroom:n tietosuojaseloste

Ellos Group AB, Ruotsin yritystunnus 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Ruotsi (”Homeroom”) käsittelee henkilötietoja soveltuvan lainsäädännön (EU:n yleinen tietosuoja mukaan luettuna) mukaisesti.

1. Tietosuojavastaava
Homeroomin tietosuojavastaavana toimii Magnus Axelsson. Tietosuojavastaavan tehtävänä on huolehtia muun muassa siitä, että Homeroom käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Tietosuojavastaavan sähköpostiosoite on dpo@ellosgroup.se.

2. Käsiteltävät henkilötiedot
Homeroom käsittelee henkilötietoja, jotka asiakas luovuttaa Homeroomille, joita Homeroom kerää asiakkaalta ja joita Homeroom saa kolmansilta osapuolilta.

Asiakkaan luovuttamat henkilötiedot
Asiakas luovuttaa henkilötietoja tehdessään ostoksia, rekisteröityessään uutiskirjeen tilaajaksi, perustaessaan käyttäjätilin, ottaessaan vakuutuksen, käyttäessään Homeroomin sivuston palveluita tai Homeroomin sosiaalisen median kanavia ja käyttäessään kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiaan. Asiakkaan luovuttamat ja Homeroomin käsittelemät henkilötiedot voivat sisältää esimerkiksi nimen, osoitteen, henkilötunnuksen, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen.

Asiakkaalta kerättävät henkilötiedot
Homeroom kerää asiakkaalta henkilötietoja, kun tämä tekee ostoksia Homeroomilta, on yhteydessä siihen ja käyttää sen sivustoa tai sosiaalisen median kanavia tai omaa käyttäjätiliään. Tällaisia tietoja ovat asiakkaan nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, asiakastiedot, IP-osoite, käyttöjärjestelmä, asiakkaan käyttämien laitteiden ja ohjelmistojen tiedot, asiakkaan ja Homeroomin väliseen viestintään liittyvät tiedot (kuten nauhoitteet), asiakkaan selailutottumukset (sijainti, istuntoaika, aiemmin selatut ulkopuoliset sivustot, asiakkaan käyttämät Homeroomin sivustot ja Homeroomin sosiaalisen median kanavat, asiakkaan mieltymykset ja muu Homeroomin tuotteiden ja palveluiden käyttö), selailu- ja ostohistoria, asiakkaan selailemat ja ostoskoriin siirtämät tuotteet, maksutapa, tilin saldo, mahdollinen luoton käyttö ja asiakkaan toiminta Homeroomin sivuilla, sosiaalisen median kanavissa ja sivustolla.

Kolmansilta osapuolilta saatavat henkilötiedot
Homeroom saattaa saada sähköpostiviestejä ja muita viestejä, jotka sisältävät kolmansien osapuolien henkilötietoja. Tällöin Homeroom käsittelee näitä henkilötietoja. Homeroom ilmoittaa asiakkaalle kolmantena osapuolena käsittelystä tarvittaessa.

3. Henkilötietojen käsittelyn syyt ja oikeudelliset perusteet
Asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hallinnointi
Homeroom käsittelee asiakkaan nimeä, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, ostohistoriaa ja viestintään liittyviä nauhoitteita voidakseen palvella asiakasta hyvin ja hallinnoida asiakassuhdetta. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on Homeroomin ja asiakkaan välisen sopimuksen täytäntöön paneminen tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttaminen taikka Homeroomin oikeutettu etu palvella hyvin tahoja, jotka eivät ole sen asiakkaita. Tällaisen käsittelyn yhteydessä Homeroomin etu syrjäyttää asiakkaan mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan edun.

Ellei asiakas luovuta yllä mainittuja henkilötietoja, Homeroom ei voi toimittaa asiakkaalle tuotteita eikä täyttää muita asiakkaalle antamiaan sitoumuksia.

Luotto
Homeroom käsittelee asiakasta ja asiakkaan ostosta koskevia tietoja, jotta asiakas voi tehdä ostoksia luotolla. Homeroom käsittelee seuraavia asiakkaan tietoja: asiakasnumero, ostohistoria, luottotiedot (esimerkiksi asiakkaalle myönnetty luotto) ja henkilötunnus. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on asiakkaan ja Homeroomin välisen sopimuksen täytäntöön paneminen.

Markkinointi
Homeroom käsittelee asiakkaan nimeä, henkilötunnusta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa sekä tietoja asiakkaan sosiaalisen median käytöstä voidakseen lähettää asiakkaalle uutiskirjeitä ja tarjouksia sähköpostitse, tekstiviestitse tai postitse. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on asiakkaan suostumus, jonka asiakas antaa rekisteröityessään Homeroomin käyttäjäksi tai ostaessaan tuotteita sen valikoimasta. Asiakas antaa suostumuksensa rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun Homeroomin sivustolta. Suostumuksen voi peruuttaa poistamalla valintaruutujen rastit.

Automaattinen päätöksenteko tai profilointi
Homeroom voi kerätä ja analysoida asiakkaan tietoja automaattisesti kehittääkseen tuotteitaan, palveluitaan ja tarjouksiaan. Tällaisia tietoja ovat asiakkaan nimi, syntymäaika, sukupuoli, yhteystiedot, asiakastiedot, IP-osoite, käyttöjärjestelmä, asiakkaan käyttämien laitteiden ja ohjelmistojen tiedot, asiakkaan ja Homeroomin väliseen viestintään liittyvät tiedot (kuten nauhoitteet), asiakkaan selailutottumukset, selailu- ja ostohistoria, asiakkaan tarkastelemat ja ostoskoriin siirtämät tuotteet, maksutapa, tilin saldo, mahdollinen luoton käyttö ja asiakkaan toiminta Homeroomin sivuilla, sosiaalisessa mediassa ja sivustolla. Homeroom tarjoaa asiakkaalle hänen käyttäjätottumustensa analyysin (ns. profiloinnin) perusteella räätälöityä tietoa, kuten mainoksia tai kampanjoita, joiden se arvioi kiinnostavan asiakasta. Homeroomilla ei ole tällä hetkellä käytössä sellaista automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi merkittäviä oikeudellisia vaikutuksia asiakkaaseen. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on asiakkaan suostumus, jonka asiakas antaa rekisteröityessään Homeroomin käyttäjäksi tai ostaessaan tuotteita sen valikoimasta. Asiakas antaa suostumuksensa rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun Homeroomin sivustolta. Suostumuksen voi peruuttaa poistamalla valintaruutujen rastit.

Tilastointi
Homeroom käsittelee asiakkaan asiakasnumeroa ja muita numeroviiteitä tilastojen koostamista varten. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Homeroomin oikeutettu etu kerätä tilastoja ja kehittää niiden perusteella toimintaansa. Tämän vuoksi Homeroomin etu tällaisen käsittelyn yhteydessä syrjäyttää asiakkaan mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan edun.

Reklamaatiot ja palautukset
Homeroom käsittelee asiakkaan nimeä, osoitetta, henkilötunnusta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa, jotta se voi hoitaa asiakkaan mahdolliset tuotteiden palautuspyynnöt ja jotta asiakas voi käyttää kuluttajan oikeuksiaan Homeroomin mahdollisen virhe- ja viivästysvastuun yhteydessä. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Homeroomin kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvan lakisääteisen velvoitteen toteuttaminen.

Kirjanpito
Homeroom käsittelee asiakkaan ja Homeroomin välistä maksutapahtumaa koskevia tietoja kirjanpitoa varten. Homeroom käsittelee ostosta, nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroita ja sähköpostiosoitetta koskevia tietoja. Asiakkaan henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on Homeroomin lakisääteisen velvoitteen noudattaminen.

4. Henkilötietojen luovuttaminen ja niiden maantieteellinen käsittelypaikka
Asiakkaan henkilötietoja voidaan luovuttaa Ellos Group konserniin kuuluville yhtiöille, jotka voivat myös käsitellä tietoja.

Homeroom voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja myös kolmansille osapuolille. Näitä kolmansia osapuolia voivat olla esimerkiksi huolitsijat tavaroiden toimituksen yhteydessä, viestintätoimistot uutiskirjeiden jakelun yhteydessä, markkinointiyhteistyökumppanit, luottotietoja tarkastavat yritykset, perintäyhtiöt ja Homeroomin liiketoiminnan oikeudellisia asioita hoitavat lakiasiaintoimistot. Jos asiakas tekee ostoksia luotolla, tiedot voidaan luovuttaa myös Resurs Bank AB:lle. Kaikki nämä toimijat vastaavat itsenäisesti asiakkaan henkilötietojen käsittelystä.

Homeroom voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja palveluntarjoajille ja yhteistyökumppaneille, jotka käsittelevät henkilötietoja sen puolesta (henkilötietojen käsittelijöille). Homeroom on varmistanut henkilötietojen käsittelijöiden kanssa sopimuksin, että ne käsittelevät asiakkaan henkilötietoja tämän tietosuojaselosteen ja Homeroomin ohjeiden mukaisesti.

Homeroom voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja viranomaisille, jos ne vaativat tietojen luovuttamista. Homeroom voi luovuttaa asiakkaan henkilötietoja myös mahdollistaakseen sulautumisen, yritysoston tai Homeroomin omaisuuden tai sen osan myynnin.

Homeroom käsittelee asiakkaan henkilötietoja lähtökohtaisesti ainoastaan EU- ja ETA-maissa. Jos asiakkaan henkilötietoja käsitellään EU:n tai ETA:n ulkopuolisissa maissa, Homeroom ryhtyy toimenpiteisiin varmistaakseen, että tiedot siirretään laillisesti ja että tiedot säilyvät suojattuina myös EU:n/ETA:n ulkopuolisten vastaanottajien käsittelyssä.

5. Henkilötietojen säilyttäminen
Homeroom käsittelee henkilötietoja vain niin kauan kuin käsittely on tarpeellista siihen tarkoitukseen, johon tiedot on annettu tai kerätty. Henkilötiedot voidaan tallentaa useisiin eri paikkoihin eri tarkoituksia varten. Tämä tarkoittaa, että kun tietoja poistetaan jostakin järjestelmästä sen vuoksi, etteivät ne enää ole tarpeellisia alkuperäiseen tarkoitukseen, niitä voidaan kuitenkin säilyttää toisessa järjestelmässä sellaiseen tarkoitukseen, johon niitä vielä tarvitaan.

Asiakaspalvelua ja asiakassuhteen hallinnointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin käsittely on tarpeellista Homeroomin ja asiakkaan sopimuksen täytäntöön panemiseksi tai käsittely on Homeroomin oikeutetun edun mukaista. Homeroomin ja asiakkaan keskustelujen nauhoitteita käsitellään kolme kuukautta.

Luoton myöntämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeellista Homeroom:n ja asiakkaan sopimuksen täytäntöön panemiseksi.

Markkinointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun asiakas peruuttaa suostumuksensa, katkaisee tilauksensa tai pyytää muutoin Homeroomia lopettamaan viestinnän asiakkaalle. Homeroom poistaa tässä yhteydessä mahdollisuuksiensa mukaan asiakkaan henkilötiedot, jotka liittyvät automaattiseen päätöksentekoon ja/tai profilointiin.

Tilastointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun niihin liittyvä kirjanpitoaineisto tuhotaan (7 vuotta).

Homeroomin lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin velvollisuudet sitovat Homeroomia (velvollisuudet voivat liittyä esimerkiksi takuuseen, vaatimuksiin tai peruutuksiin).

Kirjanpitoa varten henkilötietoja käsitellään seitsemän vuoden ajan sovellettavan kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.

Asiakkaan henkilötietoja voidaan säilyttää yllä mainittuja määräaikoja kauemmin, jos säilyttäminen on tarpeen lakiin, asetukseen tai viranomaispäätökseen perustuvan vaatimuksen täyttämiseksi.

6. Asiakkaan oikeudet
Asiakkaalla on tiettyjä lainsäädäntöön perustuvia oikeuksia, jotka liittyvät Homeroomin henkilötietojen käsittelyyn. Oikeuksien käyttöön liittyy tiettyjä edellytyksiä ja ehtoja, joista säädetään laissa (yleisessä tietosuoja-asetuksessa).

Oikeus tiedonsaantiin, tietoihin pääsyyn, tietojen oikaisuun ja poistamiseen
Asiakkaalla on oikeus maksutta ja kirjallisesta pyynnöstä saada tietää, mitä henkilötietoja Homeroom käsittelee hänestä. Asiakas voi milloin tahansa pyytää virheellisten tietojen oikaisua. Asiakkaalla voi olla myös oikeus pyytää Homeroomia poistamaan rekisteriin merkitsemänsä asiakkaan henkilötiedot, rajoittamaan tietojen käsittelyä ja toimittamaan niistä jäljennös.

Jos asiakkaan pyyntö on perusteeton tai kohtuuton (esimerkiksi jos asiakas pyytää lyhyen ajan sisällä toistuvasti tietoja tai jäljennöksiä henkilötiedoistaan), Homeroomilla on oikeus kieltäytyä toimimasta asiakkaan pyynnön mukaisesti tai periä kohtuullinen maksu asiakkaan pyytämän toimenpiteen hallinnollisten kulujen kattamiseksi.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Asiakkaalla saattaa olla oikeus saada Homeroomille antamansa henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa tietojen siirtämiseksi toiselle rekisterinpitäjälle.

Oikeus vastustaa suoramarkkinointia
Asiakas voi milloin tahansa vastustaa henkilötietojensa käsittelyä suoramarkkinointia tai siihen liittyvää profilointia varten. Jos asiakas ei halua henkilötietojaan käsiteltävän näihin tarkoituksiin, hänen tulisi ilmoittaa siitä Homeroomille käyttämällä tämän tietosuojaselosteen lopussa annettuja yhteystietoja (katso kohta 7). Homeroom keskeyttää tämän jälkeen henkilötietojen käsittelyn näitä tarkoituksia varten ja poistaa henkilötiedot edellyttäen, ettei sen tarvitse jatkaa henkilötietojen käsittelyä mitään muuta tässä tietosuojaselosteessa mainittua tarkoitusta varten.

Valitusoikeus
Jos asiakas on tyytymätön siihen, miten Homeroom on käsitellyt henkilötietoja, hän voi ottaa yhteyttä Homeroomiin (yhteystiedot kohdassa 7). Asiakkaalla on myös oikeus tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä tietosuojaviranomaiselle:

The Swedish Data Protection Authority
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

7. Yhteystiedot
Homeroomiin voi ottaa yhteyttä seuraavasti:
sähköposti: customerservice@homeroom.fi
sähköposti: 09 85621177
postiosoite Homeroom: Ellos Group, 50186 BORÅS, Ruotsi