Yleiset ehdot




Yleistä


Me, jotka vastaamme sivustosta www.homeroom.fi, olemme osa Ellos Finland OY, Y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden ("Homeroom"). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Homeroomiin.
Homeroomilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.
Pidätämme oikeuden tarvittaessa muuttaa näitä ehtoja, ilmoittamatta siitä etukäteen. Tilaustasi koskee se versio ehdoista, jonka hyväksyt tilauksesi yhteydessä.


Yhteystiedot


Asiakaspalvelun puhelinnumero:
09 85621177 pvm/mpm


Asiakaspalvelun sähköpostiosoite:
customerservice@homeroom.fi


Asiakaspalvelun aukioloajat:
Maanantaista perjantaihin klo 8.00–18.00.


Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ:stamme


Osoite:
Homeroom, 501 86 Borås, Sweden


Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden


Y-tunnus:
1442131-6




Hinnat ja kulut


Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla.




Toimituskulumme

Suurin osa valikoimastamme lähetetään suoraan eri varastoilta ja tavarantoimittajilta. Tämän vuoksi tilauksesi voidaan jakaa useisiin paketteihin ja toimituksiin. Toimitusmaksu veloitetaan pakettikohtaisesti ja se perustuu kunkin yksittäisen paketin painoon ja tilavuuteen. Normaalit, enintään 20 kg painavat paketit voidaan toimittaa noutopisteeseen, muut toimitukset toimitetaan vain kotiinkuljetuksella. Tarjoamme myös kätevän sisäänkannon lisämaksusta. Näet kassalla, mitkä toimitusvaihtoehdot ja toimitusajat tarjotaan tilauksellesi tuotteen tyypin ja asuinpaikan mukaan. Katso tämänhetkiset hinnat alta.



Toimitusmaksu normaali paketti noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin 0-20 kg, toimitus Postnordin kautta  3,90 EUR


Toimitusmaksu normaali paketti pakettiautomaattii 0-20 kg, toimitus Postin kautta:  5,90 EUR


Toimitusmaksu normaali paketti 0-10 kg - kotiinkuljetus:  9,90 EUR


Toimitusmaksu normaali paketti 10-35 kg - kotiinkuljetus:  19,90 EUR


Toimituskulu suurille/painaville tuotteille 10-50 kg – kotiinkuljetus tontin rajalle tai ulko-ovelle*:  44,90 EUR


Toimituskulu suurille/painaville tuotteille 50-99 kg – kotiinkuljetus tontin rajalle tai ulko-ovelle*:  54,90 EUR


Toimituskulu suurille/painaville tuotteille, yli 100 kg – kotiinkuljetus tontin rajalle tai ulko-ovelle*:  59,90 EUR


Sisäänkanto kotiinkuljetuksen yhteydessä suurille/painaville tuotteille (lisämaksu):  + 49 EUR


Sisäänkanto ja pakkausten poisvienti kotiinkuljetuksen yhteydessä suurille/painaville tuotteille (lisämaksu):  + 69 EUR


Palautusmaksu normaali paketti:  0 EUR


Palautusmaksu suurille/ painaville tuotteille (lisämaksu):   + 29.50 EUR


Veloitus noutamattomasta paketista:  19,90 EUR




* Toimitus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti-tai rivitalossa ja kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunnossa







Maksutavat


Käytämme Elpyä maksupalvelujen tarjoajana ostaessasi meiltä. Elpy kuuluu Homeroomin tapaan Ellos Groupiin. Elpy on yhteistyö Resurs Bankin ja Ellos Groupin välillä, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Valitset itse miten haluat maksaa tilauksesi ja käsittelet kätevästi maksujasi osoitteessa elpy.com. Lasku- tai osamaksutilihakemuksen yhteydessä tehdään luottotarkastus maksukykysi arvioimiseksi. Mikäli tilaus ylittää aiemmin myöntämämme ostorajan, voidaan sinulle myöntää korkeampi ostoraja luottotarkastuksen jälkeen. Tarjoamme seuraavia maksutapoja:




Kortti - maksa suoraan kassalla

Kun valitset maksutavan Kortti, maksat maksukortillasi suoraan kassalla. Käytämme 3D Securea ja salaamme aina korttisi numeron, mikä tekee ostoksestasi turvallisen. Hyväksymme Visa, Visa Electron ja Mastercard kortit. Veloitus tapahtuu suoraan ostohetkellä. Korttimaksun hoitaa Ellos AB.




30-120 päivän lasku - Osta nyt, maksa myöhemmin

Elpyn 30–120 päivän laskusta on saatavana erilaisia vaihtoehtoja erilaisilla maksuehdoilla. Nykyisen 30–120 päivän laskun maksuaika ja kulut vaihtelevat. Laskusta, jonka maksu on seuraavan kalenterikuukauden lopussa ja jonka luottoaika on noin 30–60 päivää, veloitetaan 2,95 euron käsittelymaksu. Laskusta, jonka maksu on sen kalenterikuukauden lopussa, joka on kaksi kuukautta ostokuukauden jälkeen ja jonka luottoaika on noin 60–120 päivää, veloitetaan 4,90 euron käsittelymaksu. Mikäli olet valinnut maksutavaksi 30–120 päivän laskun ja haluat siirtää maksupäivää eteenpäin, kirjaudu sisään osoitteessa elpy.com ja siirrä maksupäivää pientä maksua vastaan joko 10 tai 30 päivää klikkaamalla "Maksuvaihtoehdot". Mikäli et maksa laskua ajallaan, sinulta veloitetaan muistutusmaksu. Digitaalinen lasku lähetetään sähköpostitse ja tekstiviestinä. Lisätietoja 30–120 päivän laskun maksutavasta löydät kohdasta 30–120 päivän laskun ehdot. Lue 1.10.2023 jälkeen tehtyjen ostosten 30-120 päivän laskun yleiset luottoehdot täältä.




Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku

Valitessasi Maksa kuun lopussa -maksutavan kootaan kaikki jakson aikana tehdyt Elpy-ostosi yhdelle laskulle. Laskutuslisä 2,90 EUR/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta.
Lisätietoja kuukausilaskusta: Lue yleiset luottoehdot ennen 24.4.2023 luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 24.4.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä. Lue yleiset luottoehdot 01.10.2023 jälkeen luodulle kuukausilaskulle täältä.




Maksa erissä – Osamaksutili

Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille.
Luotonantajan veloittama luoton korko vuosikorkona ilmaistuna on korkolain 12 §:ssä tarkoitettu viitekorko lisättynä 15 prosenttiyksiköllä ja se lasketaan tililaskun lähettämishetkellä käytetylle luoton määrälle. Luoton korko ei kuitenkaan voi ylittää 20:tä prosenttia. Jos viitekorko on negatiivinen, sen katsotaan olevan nolla luoton korkoa määritettäessä. Luoton korko voi siten vaihdella 15 ja 20 prosentin välillä viitekoron muutosten mukaisesti. Suomen Pankki vahvistaa viitekoron kaksi kertaa vuodessa, viitekorkokausien ollessa 1.1.–30.6. ja 1.7.–31.12. Efektiivinen vuosikorko on tällä hetkellä 29.91%. Käsittelymaksu on 2.90 EUR/kk.
Lisätietoja osamaksutilistä:
Lue yleiset luottoehdot ennen 24.4.2023 luodulle tilille täältä.
Lue yleiset luottoehdot 24.4.2023 jälkeen luodulle tilille täältä.
Lue yleiset luottoehdot 01.10.2023 jälkeen luodulle tilille täältä.




Tuotteiden toimitus


Suurin osa valikoimastamme lähetetään suoraan eri varastoilta ja tavarantoimittajilta. Tämän vuoksi tilauksesi voidaan jakaa useisiin paketteihin ja toimituksiin. Toimitusmaksu veloitetaan pakettikohtaisesti ja se perustuu kunkin yksittäisen paketin painoon ja tilavuuteen. Näet kassalla tilauksellesi tarjottavat toimitusvaihtoehdot, jotka vaihtelevat tuotetyypin ja asuinpaikan mukaan. Valitse toimitustapa ja varmista, että yhteystietosi sekä osoitteesi ovat oikein ennen tilauksen hyväksymistä, koska niitä ei voi korjata jälkikäteen. Jos toimitus viivästyy merkittävästi, tilaus voidaan peruuttaa. Mikäli haluat tilata muuhun kuin osoitteeseen jossa olet kirjoilla, voit tehdä tilauksen korttimaksua vastaan, lisätietoja tästä löydät FAQ:stamme. Tarjoamme seuraavat toimitustavat:




Noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin - normaali paketti

Toimitetaan suoraan noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on kyettävä noutamaan pakettisi mahdollisimman nopeasti, koska kasvit kestävät vain muutaman päivän laatikossa.




Kotiinkuljetus - normaali paketti

Toimitus tapahtuu suoraan kotiovellesi arkisin. Saat kuljetusyhtiöltä tekstiviestin toimituspäivämäärän ja -ajan valitsemiseksi. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on kyettävä noutamaan pakettisi mahdollisimman nopeasti, koska kasvit kestävät vain muutaman päivän laatikossa.




Suuret tai painavat tuotteet

Suuremmat tai raskaammat tavarat toimitetaan aina kotiisi ja ne edellyttävät asumista ajokuntoisen tien varrella. Kotiinkuljetus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti- tai rivitalossa, tai kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunn. Lisämaksusta voit tilata toimituksen sisäänkannon sekä pakkausten palautuksen. Sisäänkanto tarjotaan max 70kg painaville tuotteille. Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.




Peruuttamisoikeus


Sinulla on lainmukainen 14 päivän peruuttamisoikeus. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla / tutkia ostamaasi tuotetta, mutta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Peruuttamisoikeus koskee kaikkea verkkosivustollamme olevaa lukuun ottamatta kukkia ja kasveja eikä myöskään erityisvalmistettuja tuotteita, eli tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan.
Mikäli haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, sinun on ilmoitettava siitä meille selkeästi 14 päivän kuluessa. Mikäli määräaika päättyy lauantaina, sunnuntaina tai yleisenä vapaapäivänä, se pidennetään seuraavaan arkipäivään. Sitten sinulla on 14 päivää aikaa palauttaa tilauksesi. Voit käyttää peruuttamisoikeuttasi helpoimmin noudattamalla toimituksen mukana toimitettuja palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta/palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Pyydämme sinua palauttamaan käyttämättömän tuotteesi kaikki laput tallella, alkuperäisessä pakkauksessa. Jos pakkaus on käyttökelvoton, voit pakata tuotteen myös muuhun vastaavaan pakkaukseen. Pakkaa hyvin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana. Tallenna palautuskuitti, kunnes olet saanut ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, koska kuitti on todiste lähetetystä palautuksesta.

Palauttamalla tuotteen määräajan kuluessa, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi muulla tavalla, jos et halua tehdä niin. Jos haluat ilmoittaa meille muulla tavalla, Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivuilla (www.kkv.fi) on peruuttamislomakkeen malli, jota voit käyttää. Voit käyttää myös omaa lomakettamme. Sinun ei kuitenkaan tarvitse käyttää lomaketta ottaaksesi meihin yhteyttä, eikä sinun tarvitse ilmoittaa syytä, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeutta. Ottaessasi yhteyttä meihin sinun on kuitenkin ilmoitettava, että aiot käyttää peruuttamisoikeuttasi, ja suosittelemme, että ilmoitat viestissä asiakasnumeron, tilausnumeron ja muut asiaankuuluvat tiedot virheiden ja viivästysten välttämiseksi. Jos otat meihin yhteyttä sähköpostitse,
saat vahvistuksen sähköpostisi vastaanottamisesta. Huomaa, että peruutusoikeuden käyttämistä ei lasketa, jos jätä vain toimituksen noutamatta ilmoittamatta siitä meille selkeästi. Toimituksesi lähetetään automaattisesti takaisin jonkin ajan kuluttua, mutta sinulta veloitetaan maksu lunastamattomasta paketista (katso hinnasto).

Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautettaessa isompia / painavampia tavaroita veloitamme 29,50 euron palautusmaksun per paketti.
Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja mahdolliset toimituskulut, mutta emme ylimääräisiä maksuja esimerkiksi kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta toimituskuluja tai lisämaksuja, koska lisämaksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.
Hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Meillä on kuitenkin oikeus odottaa, kunnes olemme saaneet palautuksesi. Jos tuotteen käsittely on johtanut sen arvon alenemiseen tai jos alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, hyvityksestä voidaan tehdä vähennys, vähennys arvioidaan tapauskohtaisesti. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilauksessa. Kun maksat pankkikortilla, kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet rahat tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi.





Palautusoikeus


Sinulla on 30 päivän peruuttamisoikeus, meiltä tilatessasi. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla / tutkia ostamaasi tuotetta, mutta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Palautusoikeus koskee kaikkea verkkosivustollamme olevaa lukuun ottamatta kukkia ja kasveja eikä myöskään erityisvalmistettuja tuotteita, eli tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan.

Palautusoikeus on voimassa 30 päivää päivästä, jona vastaanotit tuotteesi tai vastaanotat viimeisen tuotteen tilauksesta, jossa tuotteet toimitetaan erikseen. Pyydämme sinua palauttamaan käyttämättömän tuotteesi 30 päivän kuluessa kaikki laput tallella, alkuperäisessä pakkauksessa. Jos pakkaus on käyttökelvoton, voit pakata tuotteen myös muuhun vastaavaan pakkaukseen. Pakkaa hyvin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana. Tallenna palautuskuitti, kunnes olet saanut ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, koska kuitti on todiste lähetetystä palautuksesta.
Voit käyttää palautusoikeuttasi helpoimmin noudattamalla toimituksen mukana toimitettuja palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta/palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautettaessa isompia / painavampia tavaroita veloitamme 29,50 euron palautusmaksun per paketti.
Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja mahdolliset toimituskulut, mutta emme ylimääräisiä maksuja esimerkiksi kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta toimituskuluja tai lisämaksuja, koska lisämaksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.
Rahanpalautus suoritetaan heti, kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja käsitelleet sen, tavallisesti tämä kestää noin 2-3 viikkoa palautuksen lähettämisestä. Jos tuotteen käsittely on johtanut sen arvon alenemiseen tai jos alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, hyvityksestä voidaan tehdä vähennys, vähennys arvioidaan tapauskohtaisesti. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilauksessa. Kun maksat luottokortilla, kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet rahat tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi.




Noutamaton paketti


Lähetyksistä, joita ei noudeta määrätyssä ajassa, veloitamme 19,90 EUR maksun. Maksu vastaa todellisia toimitus-, palautus- ja käsittelykustannuksia.




Vaihto-oikeus


Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, pyydämme sinua tekemään uuden tilauksen verkkosivustomme kautta.




Kuinka palautan tuotteen


Noudata toimituksessasi olevia palautusohjeita, jotka eroavat tilaustyypistä riippuen. Lisätietoja palauttamisesta sekä miten toimit jos sinulla ei ole palautuslomaketta/ palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Noutopaikkaan toimitetun paketin palauttaminen on maksutonta. Palautettaessasi isompia / painavampia tavaroita lisätään 29,50 EUR palautusmaksu per paketti. Jos palautuksesi on reklamaatio tai jos sait väärän tuotteen, palautus- tai toimituskuluja ei veloiteta.




Reklamaatio


Lain mukaan sinulla on oikeus reklamoida tuotteessa olevasta viasta, mikäli vika on alkuperäinen. Alkuperäisen vian ei tarvitse ilmetä heti. Huomioithan, että sinun tulee ottaa yhteyttä reklamaatioon liittyen ""kohtuullisen ajan kuluessa"" vian havaitsemisen jälkeen, kahden kuukauden kuluessa lasketaan kohtuulliseksi ajaksi. Ota meihin yhteyttä reklamaatiolomakkeella, jonka löydät verkkosivuiltamme ""Asiakaspalvelu"". Kuvaile vikaa ja liitä mukaan kuvia tuotteen vioista/mahdollisesti vaurioituneesta pakkauksesta, mieluiten eri kulmista otettuja kuvia. Asiakaspalvelu antaa sinulle sitten ratkaisuehdotuksen tuotteen viasta riippuen. Mikäli hyväksyt mahdollisen hinnanalennuksen/korvauksen ratkaisuksi, luovut  reklamaatio- ja palautusoikeudesta korvatun vian suhteen. Jos haluat palauttaa tuotteen arvioitavaksi ottamatta yhteyttä meihin, noudata paketissa mukana olevia palautusohjeita ja merkitse oikea palautuskoodi vaurioituneelle tuotteelle. Jos sinulla ei ole palautuslomaketta/palautustarraa, lue lisää FAQ:stamme tai ota yhteyttä asiakaspalveluun. On tärkeää että säilytät palautuskuitin, kunnes olemme käsitelleet reklamaatiosi. Kun olemme vastaanottaneet reklamoimasi tuotteen, palautusosastomme päättää hyväksytäänkö reklamaatio. Useimpien tuotetyyppien kohdalla osto hyvitetään hyväksytyn reklamaation yhteydessä. Yksittäiset tuotetyypit, kuten esimerkiksi elektroniset tuotteet, yleensä korjataan tai vaihdetaan uuteen tuotteeseen tuotteen hyvittämisen sijaan, mikäli mahdollista. Yksittäisissä tapauksissa saatat joutua maksamaan kohtuullisen korvauksen tuotteen käytöstä, jolloin korvaus vähennetään hyvitettävästä summasta. Mahdolliset hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian, mutta viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun saimme tuotteen sinulta ja samalle maksutavalle, jota käytit ostohetkellä. Kun ostat Elpyn kautta, saat Elpyltä päivitetyn laskun. Mikäli reklamaatio on hyväksytty, korvaamme toimitus- ja palautuskulut sekä mahdolliset lisämaksut. Jos tilauksessa on reklamoidun tuotteen lisäksi muita tuotteita, emme hyvitä mahdolliset toimituskulut tai lisämaksut. Maksut lisätään tilaukseen riippumatta siitä kuinka monta tuotetta olet tilannut. Hyvitämme kuitenkin mahdolliset palautusmaksut. Mikäli reklamaatiota ei hyväksytä, tuote lähetetään sinulle takaisin.




Reklamaatio kukista tai kasveista


Sinulla on aina oikeus reklamaatioon, mikäli tuotteen laatu ei vastaa odotuksia tai jos tuote on jollain tavalla vaurioitunut. Huomaa tilausta tehdessäsi, että sinun tulee voida vastaanottaa/noutaa pakettisi mahdollisimman pian toimituksen jälkeen. Kasvit pärjäävät laatikossa muutaman päivän. Jos olet tyytymätön toimitukseen, ota välittömästi yhteyttä meihin, jotta voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Asiasi käsittelyn helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi ota muutama kuva tuotteesta ja pakkauksesta ennen kuin otat yhteyttä meihin.




Kuljetusvauriot


Älä ota vastaan toimitusta mikäli pakkaus on vaurioitunut. Mikäli kuitenkin otat vastaan vaurioituneen pakkauksen, pyydä kuljettajaa tekemään vauriosta merkintä rahtikirjaan ja ota kuvia pakkauksen vaurioista. Tarkasta tuote kun olet purkanut sen pakkauksesta havaitaksesi mahdolliset vauriot. Ota sitten yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Ilmoittaessasi vahingoista pyydämme sinua lähettämään sähköpostia ja kuvia pakkauksista ja vahingoittuneesta tuotteesta, mieluiten eri kulmista.




Maksun palautus


Mikäli olet perunut tilauksen toimituksen viivästymisen vuoksi, palautamme summan 14 päivän kuluessa. Rahanpalautus reklamaation tai palautuksen yhteydessä suoritetaan heti, kun olemme vastaanottaneet tuotteen ja käsitelleet palautuksen/reklamaation. Rahanpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekemiseen. Mikäli olet tilannut kuukausilaskulla, saat sähköpostin päivitetyllä laskusummalla tai hyvityksen Elpystä. Kortilla ostettaessa hyvitys suoritetaan samalle pankkikortille, josta rahat veloitettiin. Huomaa kuitenkin, että kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet hyvityksen tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi. Jos lasku on maksettu ennen palautuksen käsittelyä ja haluat plussaldon takaisin pankkitilillesi, ota yhteyttä Elpyyn / Resurs-pankkiin puhelimitse: 09 8562 1170.




Riidanratkaisu


Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, wwww.kkv.fi/kuluttajaneuvonta. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi




Asiakaspalvelu


Tavoitteenamme on vastata kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin sisällä kysymyksesi vastaanottamisesta. Aikatavoite koskee vain arkisin ja jo tehtyjä tilauksia ja tilauksia koskevia tiedusteluja. Jos emme ole vastanneet sähköpostiisi 48 tunnin kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksestä ja syystä. Käsittelyaika voi olla pidempi vaikeammissa asiakaspalveluasioissa, kuten reklamaatiot, kuljetuskysymykset jne.




Elektroniikkatakuu


Kaikilla myymillämme sähkölaitteilla on vähintään yhden vuoden takuu, ellei verkkosivustomme tuotetiedoissa ole ilmoitettu pidempää takuuaikaa. Laskusi tai tilauserittelysi on voimassa takuutodistuksena ja mahdollinen korjaus kestää yleensä 2-5 viikkoa. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos tuotetta on käsitelty väärin. Jos tuotteessa havaitaan vika, on siksi tärkeää, että käyttöohjeet on luettu huolellisesti ennen tuotteen lähettämistä meille, jotta varmistetaan, että tuote on asennettu / käsitelty oikein. Tällä tavoin vältät kaikki kulut, jotka muutoin saattaisimme veloittaa sinulta, jos valtuutettu korjaamo arvioi, että asia ei ole takuukysymys. Kaikilla myymillämme sähkötuotteilla on oltava suomenkielinen käyttöohje. Jos tuotteella ei ole suomenkielistä käyttöohjetta, se on ilmoitettava tuotteen tuotetekstissä.




Muuta



Lahjakortti

Myymme lahjakortteja. Kirjoita etusivun hakukenttään "lahjakortti", niin saat esille kaikki lahjakorttimme. Ilmoita vastaanottajan sähköpostiosoite, nimi ja tervehdys. Maksat tavalliseen tapaan kassalla ja lahjakortti lähetetään sähköpostitse ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Lahjakortin voi tilata ainoastaan korttimaksulla. Lahjakortissa on yksilöllinen koodi, joka ilmoitetaan kassalla. Jos et osta koko summalla kerralla, voit käyttää saman koodin seuraavaalla tilauksellasi. Lahjakortin voimassaoloaika on 24 kuukautta.



Väärinkäyttö

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja /tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.



Värintoisto jne

Koska erilaiset näytöt ja yksittäiset näyttöasetukset vaikuttavat värintoistoon, emme voi taata, että tuotteiden värisävyt vastaavat kuvia, jotka näytetään, kun vierailet verkkokaupassamme. Pidätämme oikeuden paino- ja kirjoitusvirheisiin.



Elektroniikkapalautukset

Kaikista käytetyistä elektroniikkatuotteista on huolehdittava ympäristön parantamiseksi. Kierrätämme kaikki palautetut elektroniikkatuotteet turvallisella tavalla.



Älä lähetä ennakkomaksuja

Emme ole vastuussa kirjeissä lähetetyistä rahoista, sekeistä tai postimerkeistä.




Force Majeure


Homeroom on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.




Nämä ehdot päivitettiin 15.01.2024.