HomeroomFI
Ostoskori

Yleiset ehdot

Yleistä

Me, jotka vastaamme sivustosta www.homeroom.fi, olemme osa Ellos Finland OY, Y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden ("Homeroom"). Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Homeroomiin.

Homeroomilta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.

Homeroomilla on oikeus muuttaa ostotiedoissa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä lasku- ja tiliehtoja. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän sisällä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelun puhelinnumero: 09 85621177 pvm/mpm
Asiakaspalvelun sähköpostiosoite: customerservice@homeroom.fi
Asiakaspalvelun aukioloajat: Maanantaista perjantaihin klo 7.30–21.00.
Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ:stamme
Osoite: Homeroom, 501 86 Borås, Sweden
Käyntiosoite: Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden
Y-tunnus: 1442131-6

Hinnat & kulut

Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla. Erilaiset näytöt ja yksilölliset näyttö-asetukset vaikuttavat värintoistoon, joten emme voi taata tuotteiden värisävyjen vastaavan niitä tuotekuvia, jotka näet sivustollamme. Emme vastaa painovirheistä tuote- tai hintatiedoissa.

Toimituskulut

Toimituskulut lasketaan jokaista pakettia kohden, perustuen paketin painoon. Toimituskulut sisältävät tuotteiden keräyksen, lastauksen, kuljetuksen, rahtiasiakirjat ja kuitin.

Toimituskulumme tällä hetkällä

0-20 kg painavat lähetykset voidaan toimittaa toimipaikkaan hintaan 3,90 €
Kotipaketti Toimituskulut per paketti (katso pakettijako kassalla)
0-10 kg 9,90 €
10-35 kg 19,90 €

Kotiinkuljetus isommille / painavammille tavaroille Toimituskustannukset per paketti (katso pakettijako kassalla)
10-50 kg 29,90 €
50-99 kg 39,90 €
Yli 99 kg 49,90 €

Kotiinkuljetus, sisäänkannolla + 49,00 € ylimääräistä
Kotiinkuljetus sisäänkannolla ja pakkausmateriaalien poisvienti + 69,00 € ylimääräistä

Palautusmaksu normaalipaketti 0 €
Palautusmaksu isommille / painavammille tavaroille 19,50 €
Noutamaton paketti 19,90 €

Lisätietoa palveluista löydät Toimitustavat-otsikon alta.

Toimitustavat

Tilaus voidaan jakaa useampaan lähetykseen, koska tuotteet saattavat lähteä eri varastoilta. Toimitamme tilauksen siihen osoitteeseen, jonka olet rekisteröinyt homeroom.fi sivustolle. Osto voidaan peruuttaa, mikäli toimitus on myöhästynyt merkittävästi. Tarjoamme tällä hetkellä näitä toimitustapoja:

Paketit noutopaikkoihin
Jos valitset toimituksen noutopaikkaan, noudat pakettisi lähimmästä tai valitsemastasi jakelupisteestä. Saat ilmoituksen tekstiviestillä tai kirjeellä, kun paketti saapuu.

Kotipaketti - toimitus kotiinkuljetuksella
Toimitustavalla Kotiinkuljetus saat pakettisi arkipäivisin päivittäin suoraan kotiovellesi. Ennen toimitusta paketin toimittaja ottaa sinuun yhteyttä toimitusajankohdan sopimiseksi. Kun olet kirjautunut sisään kassalla, näet osoitteellasi käytettävissä toimitusvaihtoehdot .Toimitustapa valitaan ennen tilauksen hyväksymistä.

Kotiinkuljetus suuremmille / painavammille tuotteille
Suuremmat ja raskaammat tavarat toimitetaan aina kotiisi. Kotiinkuljetus vaatii ajokuntoisen tien. Tuotteet kuljetetaan talon ulko-ovelle / tontin rajalle arkisin klo 8-17, joissakin kaupungeissa tarjotaan myös kuljetusmahdollisuutta iltaisin. Halutessasi sinulla on myös mahdollisuus valita sisäänkanto tai sisäänkanto ja pakkausmateriaalien poisvienti lisämaksusta. Ennen toimitusta kuljettaja ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi. Toimitustapa valitaan ennen tilauksen hyväksymistä. Kun olet kirjautunut sisään kassalla, näet osoitteellasi käytettävissä olevat toimitusvaihtoehdot.

Maksutavat

Tarjoamme Elpyn kanssa mahdollisuuden ostaa meiltä laskulla ja osamaksulla. Elpy on Ellos AB:n tuotemerkki ja maksuratkaisujen tarjoaja. Elpy toimii yhteistyössä Resurs Bankin kanssa, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Elpyn kautta suoritetut maksut antavat sinulle asiakkaana suuremman vapauden päättää milloin ja miten haluat maksaa ostamasi tuotteet. Käsittelet maksujasi helposti osoitteessa elpy.com.

Meiltä ostaessasi voit valita neljästä maksutavasta, katso lisätietoja alta:

Maksa myöhemmin – 14-päivän lasku

Saa tuotteet ensin kotiin. Maksa myöhemmin. 14-päivän laskulla ostaminen on helppoa, etkä maksa laskutusmaksua. Ostoksesi jälkeen saat useita maksuvaihtoehtoja ja voit myös esimerkiksi siirtää maksuaikaa tai jaksottaa maksut eriin.

Mikäli olet valinnut maksutavaksi 14-päivän laskun etkä halua maksaa ostoasi eräpäivänä, voit kirjautua sisään osoitteeseen elpy.com ja siirtää maksupäivän myöhemmäksi. Tee se kirjautumalla sivustolle ja klikkaamalla ”Maksuvaihtoehdot”. Voit itse valita haluatko siirtää eräpäivää 14 vai 30 päivää (lisämaksu). Sinulla on myös mahdollisuus siirtää ostosi osamaksutilille ja maksaa haluamasi summa vasta seuraavassa kuussa.

Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja 14-päivän laskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku

Kuukausilaskulla maksat kuun lopussa. Laskutuslisä 2,90 euroa/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja Kuukausilaskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.

Maksa erissä – Osamaksutili

Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille. Todellinen vuosikorko on tällä hetkellä 29,91 % ja nimellinen vuosikorko 20,28 %. Käsittelymaksu 2,90 euroa/kk. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä täältä: Tilin ehdot.

Korttimaksu

Maksukortilla maksat kassalla osoitteessa www.homeroom.fi. Hyväksymme Pohjoismaissa myönnetyt Visa- ja MasterCard-maksukortit. Korttimaksusta vastaa Ellos AB. Mahdollisen palautuksen yhteydessä rahat palautetaan käyttämällesi maksukortille. Suojaamme aina korttinumerosi, joten ostosten maksaminen on turvallista.

Luottotiedot

Ensimmäisen Elpy-maksusi yhteydessä teemme luottotietojen tarkistuksen maksukykysi arvioimiseksi. Yhteistyökumppanimme lähettää sinulle vahvistuksen luottotietojen tarkistuksen jälkeen. Tilauksen arvon ylittäessä aiemmin myönnetyn luottorajan voimme myöntää korkeamman luottorajan. Tarkistamme luottotiedot.

Palautus- ja peruuttamisoikeus

Sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla ostamaasi tuotetta. Mikäli et ole tyytyväinen ostokseesi, voit palauttaa tuotteen 30 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut sen. Jos haluat palauttaa tuotteen, on se tehtävä alkuperäisessä pakkauksessa mukana tulleen, täytetyn palautusilmoituksen/etiketin kera.

Normaalipaketin (paino 2kg) palautus on maksuton, mutta emme hyvitä lisäpalvelumaksuja, kuten pikatoimitus- tai kotiinkuljetusmaksua. Palauttaessasi kotiinkuljetustuotteen (suuret ja painavat paketit) veloitamme siitä 19,50 euroa, emmekä hyvitä pikatoimitus- tai kotiinkuljetusmaksua.

Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja mahdolliset toimituskulut, mutta emme ylimääräisiä maksuja esimerkiksi pikatoimituksesta tai kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta toimituskuluja tai lisämaksuja, koska lisämaksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä. Mikäli tuote on käsittelystäsi johtuen vaurioitunut ja sen arvo on alentunut, arvonalennus vähennetään loppusummasta.

Peruuttamisoikeus alkaa aikaisintaan siitä päivästä, jolloin olet vastaanottanut toimituksen.

Palautus- ja peruuttamisoikeus koskee lähes koko valikoimaamme. Palautus- ja peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu ohjeidesi mukaisesti. Kyseessä voi olla esimerkiksi sänky, joka on valmistettu tietystä kankaasta ja väristä juuri sinulle, tai erikoistilauksena valmistettu sängynpääty.

Tehdessäsi palautusta, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa myös siitä, että teet tarkistuksen, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Vastaamme palautuskuluista, mikäli tuote on väärä tai väärin toimitettu.

Mikäli sinulla on kysyttävää palautus- ja peruuttamisoikeudesta, ota yhteyttä meihin puhelimitse 09 85621177, tai sähköpostitse customerservice@homeroom.fi

Reklamaatio

Mikäli olet saanut viallisen tuotteen, ota yhteyttä meihin mahdollisimman pian puhelimitse 09 85621177 tai sähköpostitse customerservice@homeroom.fi. Huomioi, että sinun on ilmoitettava meille viasta kohtuullisen ajan kuluessa sen havaittuasi. Mikäli reklamoit kahden kuukauden sisällä vian huomattuasi, olet reklamoinut kohtuullisessa ajassa. Mikäli haluat palauttaa tuotteen oltuasi meihin yhteydessä, palauta tuote palautusilmoituksessa annettuun osoitteeseen. Katso lisää Näin teet palautuksen -otsikon alta. Vastaanotettuamme reklamoimasi tuotteen, selvitämme onko kyseessä virheellinen tuote. Mikäli tuote on virheellinen, korvaamme sen sinulle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet tuotteen sinulta. Palauttaessasi olet vastuussa kuljetusriskeistä. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä me vastaamme toimitus- ja muista kuluista reklamoidun tuotteen osalta. Summa palautetaan sille maksukortille, jolta maksu on veloitettu. Lasku/tilauserittely toimii takuutodistuksena.

Vaihto-oikeus

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, tee palautus yllä olevan ohjeen mukaan sekä uusi tilaus osoitteessa homeroom.fi. Emme palauta toimitus- ja palautuskuluja.

Tehdessäsi palautusta, olet vastuussa kuljetusriskistä. Asiakkaana olet vastuussa myös siitä, että teet tarkistutksen, että lähetys ei ole vahingoittunut ennen kuin vastaanotat ja kuittaat toimituksen. Säilytä aina tilauserittely/palautusrahtikirja kunnes palautus on käsitelty. Vastaamme palautuskuluista, mikäli tuote on väärä tai väärin toimitettu.

Noutamattomat paketit

Perimme niistä toimituksista, joita ei ole vastaanotettu tilatun kotiinkuljetuksen mukaisesti 19,90 euroa. Summa vastaa todellisia palautuskuluja, rahtikuluja sekä käsittelykuluja.

Näin teet palautuksen

Palautus on tehtävä 30 päivän sisällä toimituksen vastaanottamisesta, alkuperäisessä pakkauksessa. Täytä mukana saapunut palautusilmoitus. Jos palautusilmoitus puuttuu, mene sivustolle homeroom.fi ja kirjaudu sisään Omat sivut/Tilaukseni. Täältä voit tulostaa palautusilmoituksen palautettavaa tuotetta/toimitusta varten.

Maksat vain palautuskulut, jotka riippuvat paketin koosta tai tuotteiden määrästä. Mikäli olemme lähettäneet väärän tuotteen, sinun ei tarvitse maksaa palautuskuluja.

Liitä palautusilmoitus mukaan palautuslähetykseen. Palauta tuote pakattuna alkuperäispakkaukseen. Liimaa palautusilmoituksessa oleva asiakaspalautusetiketti alkuperäisen osoite-etiketin päälle.

PostNordin toimittamat pienet lähetykset voit palauttaa Postnordin noutopisteeseen. Palauttaessasi Postin toimittamat tuotteet, ota yhteyttä meihin ja sovi noutoaika.

Tuotteen hinta palautetaan sille maksukortille, jolta maksu on veloitettu. Ostaessasi laskulla, palautus vähennetään laskun kokonaissummasta.

Riidanratkaisu

Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta http://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.

Elektroniikkatakuu

Kaikilla myymillämme sähkölaitteilla on vähintään yhden vuoden takuu, ellei verkkosivustomme tuotetiedoissa ole ilmoitettu pidempää takuuaikaa. Laskusi tai tilauserittelysi on voimassa takuutodistuksena ja mahdollinen korjaus kestää yleensä 2-5 viikkoa. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos tuotetta on käsitelty väärin. Jos tuotteessa havaitaan vika, on siksi tärkeää, että käyttöohjeet on luettu huolellisesti ennen tuotteen lähettämistä meille, jotta varmistetaan, että tuote on asennettu / käsitelty oikein. Tällä tavoin vältät kaikki kulut, jotka muutoin saattaisimme veloittaa sinulta, jos valtuutettu korjaamo arvioi, että asia ei ole takuukysymys. Kaikilla myymillämme sähkötuotteilla on oltava suomenkielinen käyttöohje. Jos tuotteella ei ole suomenkielistä käyttöohjetta, se on ilmoitettava tuotteen tuotetekstissä.

Väärinkäytökset

Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tai perua tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja/tai muuta väärinkäytöstä sivustoamme kohtaan.

Force majeure

Meidät on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.

Tietosuojaseloste

Ellos group ab, ruotsin yritystunnus 556217-1925, ödesgärdsgatan 6, 501 86 borås, ruotsi (”homeroom”) käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön (eu:n yleinen tietosuoja mukaan luettuna) mukaisesti.

Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan homeroomiin.

Tietosuojavastaava
Homeroom on nimennyt tietosuojavastaavan. Tietosuojavastaavan tehtävänä on huolehtia muun muassa siitä, että homeroom käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Tietosuojavastaavan yhteystiedot: dpo@ellosgroup.se.

2. Käsiteltävät henkilötiedot
Käsiteltävät tiedot ovat henkilötietoja, jotka sinä olet antanut meille tai jotka me olemme keränneet sinulta tai kolmansilta osapuolilta.

Itse luovuttamasi henkilötiedot
Luovutat henkilötietoja tehdessäsi ostoksia, rekisteröityessäsi uutiskirjeen tilaajaksi, perustaessasi käyttäjätilin, ottaessasi vakuutuksen, käyttäessäsi sivustomme palveluita tai sosiaalisen mediamme kanavia ja käyttäessäsi kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiasi. Luovuttamiasi ja meidän käsittelemiämme henkilötietoja voivat olla esimerkiksi nimesi, osoitteesi, henkilötunnuksesi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi.

Sinusta keräämämme henkilötiedot
Keräämme henkilötietojasi ostaessasi homeroomilta, ollessasi yhteydessä meihin tai käyttäessäsi sivustoamme, käyttäjätiliäsi tai sosiaalista mediaa (facebook, instagram). Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, ip-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetukset, aikavyöhyke, evästeiden kautta kerätyt tiedot, meihin liittyvän yhteydenpitosi tiedot (kuten nauhoitteet), selailutottumuksesi (kuten maantieteellinen sijainti, istunnon kesto, millä ulkopuolisilla sivuilla olet aiemmin käynyt, millä sivuillamme ja sosiaalisessa mediassamme käyt, kiinnostuksen kohteesi sekä tiedot koskien muuta palveluidemme ja tuotteidemme käyttöä), haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi ja tieto siitä, oletko ostanut tuotteen luotolla, maksutiedot sekä toimintasi sivuillamme, sosiaalisessa mediassamme sekä sivustollamme.

Kolmansilta osapuolilta saatavat henkilötiedot
Homeroom saattaa saada sähköpostiviestejä ja muita viestejä, jotka sisältävät kolmansien osapuolien henkilötietoja. Tällöin homeroom käsittelee näitä henkilötietoja. Homeroom ilmoittaa sinulle kolmantena osapuolena käsittelystä tarvittaessa.

Henkilötietojen käsittelyn syyt ja oikeudelliset perusteet
Asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hallinnointi
Käsittelemme nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, ostohistoriaa, tilausnumeroja, maksutietoja ja viestintään liittyviä nauhoitteita voidaksemme palvella sinua hyvin ja hallinnoida asiakassuhdettamme. Käsittelemme henkilötunnustasi silloin, kun valitset tämän vaihtoehdon osoitetietojesi noutamiseksi. Oikeusperuste henkilötietojesi käsittelylle on käsittelyn välttämättömyys sopimuksen täytäntöön panemiseksi, sopimuksen täytäntöön panemista edeltäviin toimenpiteisiin ryhtymiseksi tai meidän oikeutettu etumme palvella hyvin tahoja, jotka eivät ole asiakkaitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Mikäli et anna yllämainittuja henkilötietojasi, ei meillä ole mahdollisuutta toimittaa tuotteita sinulle tai muutenkaan panna täytäntöön toimeksi ottamiamme tehtäviä sinua kohtaan.

Luotto
Käsittelemme sinua ja ostostasi koskevia tietoja, jotta voit tehdä ostoksia luotolla. Sen johdosta käsittelemme asiakasnumeroasi, ostohistoriaasi, luottotietojasi (esimerkiksi sinulle myönnetty luotto) ja henkilötunnustasi. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on sinun ja meidän välisen sopimuksen täytäntöön paneminen.

Markkinointi
Käsittelemme nimeäsi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, toimintaasi sivustollamme, ostohistoriaasi, tilausnumerojasi, evästeiden kautta kerättyjä tietoja sekä tietoja sosiaalisen median käytöstäsi voidaksemme lähettää uutiskirjeitä, tarjouksia sekä muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista sähköpostitse, tekstiviestitse, push-ilmoituksina tai postitse. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusteena uutiskirjeitä lähettäessämme on suostumuksesi, jonka annat rekisteröityessäsi käyttäjäksi homeroomin sivustolle tai ostaessasi tuotteen (tuotteita) valikoimastamme. Annat suostumuksesi rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun sivustollamme. Voit peruuttaa suostumuksesi poistamalla valintaruutujen rastit. Kun käsittelemme henkilötietojasi push-ilmoitusten lähettämiseksi sinulle markkinoinnin yhteydessä, oikeudellisena perusteena on suostumus. Annat suostumuksesi aktivoimalla push-ilmoitukset matkapuhelimellasi ja peruutat suostumuksesi poistamalla push-ilmoitukset matkapuhelimestasi. Oikeudellinen perusta henkilötietojesi käsittelylle, kun lähetämme sinulle kampanjatarjouksia ja muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista, on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Käsittely on välttämätöntä oikeutetun etumme kannalta, jotta voimme markkinoida tuotteitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Automaattinen päätöksenteko tai profilointi
Voidaksemme kehittää tuotteitamme ja palveluitamme sekä sinulle osoittamiamme tarjouksia, voimme automaattisesti kerätä ja analysoida sinua koskevia tietoja. Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, ip-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetuksesi, aikavyöhyke, meihin liittyvän yhteydenpidon tiedot, tiedot liikkumistavoistasi verkossa, haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi, mahdollinen luoton käyttö ja toimintasi sivustollamme sekä evästeistä, sosiaalisen median kanavista ja sivustoltamme kerätyt tiedot. Saat sen jälkeen käyttäjätottumustesi analyysin (ns. Profiloinnin) tuloksen perusteella automaattisesti sinulle sopeutettua tietoa, kuten mainoksia ja tarjouksia, joista uskomme sinun olevan kiinnostunut. Tällä hetkellä käytössä ei ole automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaisi sinuun muuten merkittävästi. Henkilötietojesi käsittelyn oikeudellinen peruste on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Oikeusperusteemme tältä osin on oikeutettu etumme kehittää liiketoimintaamme sekä mahdollisimman suuressa määrin ja sinua tarpeettomasti häiritsemättä tarjota sinulle toiveitasi ja tarpeitasi vastaavia materiaaleja, ehdotuksia ja tarjouksia. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Tilastointi
Käsittelemme asiakasnumeroasi ja muita viitenumeroita tehdäksemme tilastollisia yhteenvetoja. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on oikeutettu etumme kerätä tilastoja ja kehittää niiden perusteella toimintaamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Reklamaatiot, palautukset ym.
Käsittelemme nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa voidaksemme hoitaa mahdolliset tuotteiden palautuspyynnöt tai jotta voit käyttää kuluttajan oikeuksiasi meidän mahdollisen virhe- ja viivästysvastuun yhteydessä. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvan lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.

Kirjanpito
Käsittelemme sinun ja homeroomin välisen tapahtuman tietoja kirjanpitoa varten. Käsittelemme ostoa, nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.

Henkilötietojen luovuttaminen ja niiden maantieteellinen käsittelypaikka
Henkilötietojasi voidaan luovuttaa ja niitä voivat käsitellä ellos group -konserniin kuuluvat yhtiöt.

Homeroom voi luovuttaa henkilötietojasi myös kolmansille osapuolille. Näitä kolmansia osapuolia voivat olla esimerkiksi huolitsijat tavaroiden toimituksen yhteydessä, viestintätoimistot uutiskirjeiden jakelun yhteydessä, markkinointiyhteistyökumppanit, luottotietoja tarkastavat yritykset, perintäyhtiöt ja liiketoimintamme oikeudellisia asioita hoitavat lakiasiaintoimistot. Mikäli teet ostoksia luotolla, tiedot voidaan luovuttaa myös resurs bank ab:lle. Kaikki nämä toimijat vastaavat itsenäisesti asiakkaan henkilötietojen käsittelystä.

Homeroom voi luovuttaa henkilötietojasi palveluntarjoajille, nk. Henkilötietoavustajille, jotka käsittelevät henkilötietoja meidän lukuumme. Meillä on henkilötietoavustajiemme kanssa sopimus, joka varmistaa, että henkilötietojasi käsitellään tämän henkilötietokäytännön sekä ohjeidemme mukaisesti.

Homeroom voi luovuttaa henkilötietojasi viranomaisille, jotka vaativat homeroomilta niiden luovuttamista. Homeroom voi myös luovuttaa henkilötietojasi salliakseen fuusion tai yrityskaupan, tai myydäkseen kaikki tai osan homeroomin varallisuudesta.

Homeroom käsittelee henkilötietojasi pääasiallisesti vain eu:n ja eta:n sisäpuolella. Mikäli henkilötietoja käsitellään eu:n tai eta:n ulkopuolisissa maissa, ryhdymme toimenpiteisiin varmistaaksemme, että tiedot siirretään laillisesti ja että tiedot säilyvät suojattuina myös eu:n/eta:n ulkopuolisten vastaanottajien käsittelyssä. Kopion vakiosopimuslausekkeesta löydät täältä: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_en.

Henkilötietojen säilyttäminen
Käsittelemme henkilötietoja vain niin kauan kuin käsittely on tarpeellista siihen tarkoitukseen, johon tiedot on annettu tai kerätty. Samat henkilötiedot voidaan tallentaa useaan paikkaan eri tarkoituksia varten. Tämä voi tarkoittaa sitä, että tieto joka on poistettu yhdestä järjestelmästä koska se ei enää ole välttämätön alkuperäistä tarkoitustaan varten, voi olla tallennettuna toiseen järjestelmään toista henkilötietoja edellyttävää tarkoitusta varten.

Asiakaspalvelua ja asiakassuhteen hallinnointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin käsittely on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi tai käsittely on meidän oikeutetun etumme mukaista. Keskustelujen nauhoitteita käsitellään kolme kuukautta.

Luoton myöntämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi.

Uutiskirjeiden ja push-ilmoitusten muodossa tehtävää markkinointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun peruutat suostumuksesi, peruutat uutiskirjetilauksesi tai muutoin pyydät meitä lopettamaan viestinnän. Samassa yhteydessä poistamme mahdollisuuksiemme mukaan henkilötietosi, jotka liittyvät automaattiseen päätöksentekoon ja/tai profilointiin. Muuhun markkinointiin kuin uutiskirjeisiin ja push-ilmoituksiin käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen aikana ja vuosi sen jälkeen.

Tilastointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kunnes niihin liittyvä kirjanpitoaineisto tuhotaan, tarkemmin mainittuna seitsemän vuotta.

Lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin velvollisuudet sitovat meitä. Velvollisuudet voivat liittyä esimerkiksi takuuseen, reklamaatioon tai peruuttamisoikeutta koskeviin sitoumuksiin.

Kirjanpitotarkoitusta varten henkilötietoja käsitellään seitsemän vuoden ajan sovellettavan kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.

Henkilötietojasi voidaan säilyttää pidempään kuin yllä on ilmoitettu, mikäli niitä tarvitaan lain, asetuksen tai viranomaispäätöksen noudattamiseksi.

Sinun oikeutesi
Sinulla on tiettyjä lainsäädäntöön perustuvia oikeuksia, jotka liittyvät henkilötietojesi käsittelyyn. Huomioi, että oikeuksien käyttöön liittyy tiettyjä edellytyksiä ja ehtoja, joista säädetään laissa (eu:n tietosuoja-asetuksessa).

Oikeus tiedonsaantiin, tietoihin pääsyyn, tietojen oikaisuun ja poistamiseen
Sinulla on oikeus maksutta ja kirjallisesta pyynnöstä saada tietää, mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta. Voit milloin tahansa pyytää virheellisten tietojen oikaisua. Sinulla voi olla myös oikeus pyytää meitä poistamaan rekisteriin merkityt henkilötiedot, rajoittamaan tietojen käsittelyä ja toimittamaan sinulle jäljennös näistä henkilötiedoista.

Mikäli sinulla ei ole perusteita pyynnöllesi tai pyyntösi on kohtuuton, esim. Jos pyydät kopiota tai poistoa usein tai lyhyin väliajoin, on meillä oikeus joko kieltäytyä täyttämästä pyyntöäsi tai veloittaa palvelusta maksun, joka kattaa pyyntösi aiheuttamat hallinnolliset kustannukset.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Sinulla saattaa olla oikeus saada antamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa ja oikeus siirtää nämä henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle.

Oikeus vastustaa suoramarkkinointia
Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia tai siihen liittyvää profilointia varten. Mikäli et halua henkilötietojasi käsiteltävän tähän/näihin tarkoituksiin, pyydämme sinua ilmoittamaan siitä meille kohdassa 7 ilmoitettujen yhteystietojen mukaisesti. Tulemme lopettamaan henkilötietojesi käsittelyn tähän/näihin tarkoituksiin sekä poistamaan henkilötiedot edellyttäen, että meidän ei tarvitse käsitellä niitä johonkin toiseen tarkoitukseen tämän henkilötietokäytännön mukaisesti.

Valitusoikeus
Mikäli olet tyytymätön siihen miten olemme käsitelleet henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä meihin kohdassa 7 ilmoitettujen yhteystietojen mukaisesti. Sinulla on myös oikeus tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä tietosuojaviranomaiselle:

The Swedish Data Protection Authority
Box 8114
104 20 Stockholm
imy@imy.se

Mikäli valituksesi koskee vain toisessa eu:n jäsenvaltiossa olevaa yritystä, sinulla on oikeus lähettää valitus kyseisen maan asianomaiselle tietosuojaviranomaiselle. Täällä on lista muiden maiden tietosuojaviranomaisista: https://ec.europa.eu/newsroom/article29/itemdetail.cfm?item_id=612080.

Yhteystiedot
Homeroomiin voi ottaa yhteyttä seuraavasti:
sähköposti: customerservice@homeroom.fi
sähköposti: 09 85621177
postiosoite Homeroom: Ellos Group, 50186 BORÅS, Ruotsi